מגזין העסקים הנחשב "Forbes" בחר בנועה קלגסבלד, בן שנפר ועדי נחום לרשימת "30 עד 30" הנחשקת

חדשות ואירועים

מגזין העסקים הנחשב "Forbes" בחר בנועה קלגסבלד, בן שנפר ועדי נחום לרשימת "30 עד 30" הנחשקת

'"

בשנה שבה החיים של רבים נעצרו והעולם כולו ישב ספון בביתו, היו גם כמה כוכבים צעירים שסיפקו נקודות אור ותקווה לעתיד ורוד. 60 הצעירים המוכשרים במחזור 2021 (3 מהם הגיעו משנקר) הקימו חברות ששגשגו למרות המגיפה, סייעו במלחמה נגד הקורונה, יצרו שירותים חדשים באמצעות AI והביאו הרבה כבוד לישראל כשזכו בתחרויות ופרצו את דרכם מסביב לעולם. הם ההוכחה שאת הנחישות, היוזמה והיצירתיות אי אפשר להכניס לסגר.

rnrn

נועה קלגסבלד – בוגרת בית הספר לאמנות רב-תחומית

rnrn

נועה קלגסבלד החלה את הקריירה כאמנית בתחומי הצילום והפיסול עוד במהלך הלימודים לתואר ראשון, אז (2017) הציגה את עבודתה בתחרות הצילום ע"ש ליאור זיו ז"ל שבה זכתה במקום הראשון. זה הוביל אותה להיבחר ולהציג ביריד האמנות "צבע טרי", מיד לאחר שסיימה בהצטיינות תואר ראשון באמנות רב-תחומית בשנקר. בהמשך, רכשו בשנקר את עבודתה "על גג העולם" שמוצגת בבניין הדגל של בית הספר. עבודה נוספת, "אחד על אחד" שבה היא מוצגת נלחמת על הכדור שחקן כדורגל שלובש חולצה של אתלטיקו מדריד, נרכשה על ידי בעל הקבוצה.

rnrn

ביוני 2020 נבחרה לפתוח את פרויקט האמנות של פקטורי 54, כחלק ממגמה של בתי האופנה הגדולים בעולם ליצור שיתופי פעולה עם אמנים צעירים. התערוכה"You Are My Flower" , שהוצגה בקניון רמת אביב ונעשתה בשיתוף עם בתי האופנהBURBERRY  כללה סדרת צילומים של קלגסבלד וזרי פרחים מפוסלים בעבודת יד מחולצות מכופתרות של המותג. "הם אהבו את הפרויקט ואף ביקשו שנשלח חומרים נוספים מהתערוכה", היא מספרת. "בימים אלה אני עובדת על הגשת הפרויקט העולמי בשאיפה שיוצג בחנות הדגל של המותג בלונדון".

rnrn

>> לקריאת הכתבה המלאה באתר Forbes לחצו כאן!

rnrn

קלגסבלד, 28, עוסקת בעיקר בצילום מבוים, צילום פורטרט ופיסול. כמעט כל עבודותיה מתערוכת הגמר ומיריד צבע טרי נמכרו. עבודות אחרות שלה נכללות באוספים יוקרתיים במיוחד, בין היתר, אוסף זבלדוביץ', אוסף בתיה ועידן עופר ואוסף רפפורט.

rnrn

לאחר החזרתה של ליגת העל בכדורגל למשחק ללא קהל, החליטה קלגסבלד, כאוהדת כדורגל מושבעת ("בילדותי אבי נהג לקחת אותי כל שבוע למשחק כדורגל של הפועל ת"א והתאהבתי בקבוצה לחלוטין, וגם בכדורגל"), להדפיס עבודות מסדרת הצילומים שלה "משחק חוץ" על בד שמשונית ולהפוך את היציעים הריקים לגלריה.

rnrn

כיום קלגסבלד לומדת לתואר שני בבית הספר היוקרתי לאמנות Royal College of Art בלונדון ועובדת על תערוכה חדשה במסגרתה היא "חוקרת את יחסי הכוחות ומשמעות התפקידים בין צלם למצולם ובין נשים לגברים. קיבלתי חסות מהחברות Wilson ישראל ומ-Slinger העולמית".

rn", #, #, "

בן שנפר – שנה ד' במחלקה לתקשורת חזותית

rnrn

לפני עשר שנים, כשבן שנפר היה בן 19, תלמיד במכינה קדם צבאית, הוא הכיר את רוזה. היא היתה אז בת 75. "זה התחיל כשסייעתי לה לעשות דברים שהיא לא יכלה לעשות לבד, אבל מהר מאוד הבנתי שגם רוזה מסייעת לי. שהקשר הדדי. הפכנו לחברים של ממש. נהניתי לשמוע ממנה טיפים לחיים ולראות איך היא תופסת את העולם". רוזה נפטרה לפני כשנה וחצי. "הפינה שיש לה אצלי בלב עדיין קיימת", הוא אומר.

rnrn

החיבור הבין דורי שיצר עם רוזה במסגרת ארגון "דור לדור" לא היה הקשר המשמעותי היחיד שיצר שנפר. הוא הכיר שם את ברק דרכסלר, שהפך לחברו הקרוב ולשותפו לעשייה החברתית.

rnrn

"בשלוש השנים האחרונות ברק ואני רתמנו את היכולות הטכנולוגיות שלנו מעולם ההייטק ליצירת חיבורים בין דוריים, שנועדו להפגיש בין הדור הוותיק לדור הצעיר בעולם האמיתי", אומר שנפר.

rnrn

>> לקריאת הכתבה המלאה באתר Forbes לחצו כאן!

rnrn

בפרק זמן של כשישה חודשים הקימו השניים את אפליקציית עזרה בדרך, שלראשונה אפשרה לאזרחים ותיקים לבקש סיוע נקודתי מצעירים שגרים בסביבתם בפעולות יומיומיות שהם מתקשים לבצע. להחליף נורה למשל, ללוות לקופת חולים או לשבת בבית קפה ופשוט לדבר. עבור הצעירים מדובר בהתנדבות ללא מחויבות. בכל פעם שהם פנויים ויכולים לעזור, הם מוזמנים להיכנס לאפליקציה ולראות אם יש מישהו בסביבתם שזקוק לעזרה. 

rnrn

"מהר מאוד הבנו שיש לאפליקציה ביקוש משני הצדדים, גם מהצעירים וגם מהוותיקים", אומר שנפר. "ראינו שיש לה ערך במלחמה במגפה המרכזית שיש כיום וזו לא הקורונה, אלא מגפת הבדידות, והבנו שאנחנו יכולים לרתום את היכולות שלנו לטובת הפרויקט".  

rnrn

על האפליקציה הם עובדים בהתנדבות יחד עם עשרות מתנדבים נוספים, בהם מפתחים ומנהלי מוצר. תוך זמן קצר נוצרו דרכה אלפי חיבורים בין דוריים, הם מתגאים. "גם זכינו איתה בתחרות סטארט-אפים בתל אביב, ונסענו להציג אותה בכנס בינלאומי לערים חכמות בברצלונה", הם מוסיפים. 

rnrn

"העולם המערבי נהיה יותר ויותר מנוכר", אומר דרכסלר. "הטכנולוגיה שיצרה בין הדורות חיץ יכולה לחבר ביניהם. היא יכולה להוות גורם מאחד ולא מפריד, היא המפתח ליצירת חברה פחות בודדה. שני הצדדים, הצעירים והמבוגרים, צריכים את הקשרים האמיתיים. החיבור הבין דורי מעצים, מחבר אותך לשורשים ולאנשים שאפשר ללמוד מהם ומניסיון החיים שלהם".

rn", #, #, "

עדי נחום – בוגר המחלקה לתקשורת חזותית

rnrn

בארה"ב כמו בארה"ב, גם אירוע לאומי ומעונב כמו השבעת הנשיא ג'ו ביידן, מערב קניות. כך, למשל הושקה לקראת הטקס בגבעת הקפיטול קולקציית מרצ'נדייז רשמית שכללה בין היתר קפוצ'ון שחור מעטר בסיסמאות ממסע הבחירות ובתמונותיהם של ביידן וסגניתו קמלה האריס. על העיצוב אחראי המעצב הגרפי הישראלי, עדי נחום שחבר למנהל האומנותי ג'ו פרז (שעבד בין היתר עם כוכבי ענק כמו קנייה ווסט).

rnrn

זהו הפריט השני שעיצב נחום עבור הקמפיין של ביידן. קודמה לו חולצת טאי-דאי כחולה שהפכה ללהיט ויראלי אחרי שנלבשה בין היתר על ידי הדוגמנית היילי ביבר, בת זוגו של ג'סטין ביבר. המאורע שתועד באינסטגרם הוביל למכירות של 200 אלף יחידות של החולצה.

rnrn

>> לקריאת הכתבה המלאה באתר Forbes לחצו כאן!

rnrn

ברזומה של נחום מופיעים כבר כמה שמות גדולים: הוא נבחר למעצב הראשי של הזמרת האמריקאית ג'סטין סקיי, שיתוף פעולה שכלל עיצובי קאבר לסינגלים ולאלבום, וכן מרצ'נדייז שנלבשו בין היתר על ידי דוגמניות העל בלה חדידקנדל ג'נר. בהמשך אף עיצב עבור ג'סטין ביבר את עטיפת הסינגל המצליח Holy, יצר עבור רשת הלבשת הספורט foot-locker העולמית ארבע קולקציות שונות עם שחקן ה-NBA פיג'יי טאקר (יוסטון רוקטס), חובב אופנה ידוע, ועיצב חלוצות לחברת הגיימינג Thieves 100 שבבעלות הראפר דרייק.

rnrn

נחום, 26, נולד וגדל בירושלים. את שירותו הצבאי עשה כגרפיקאי בביטאון חיל האוויר ("אני עוסק בזה מאז שאני ילד") ואחרי שחרורו למד תקשורת חזותית בשנקר.

rnrn

עד הקורונה נחום חי ועבד על הקו תל אביב-ניו יורק כעצמאי ודרך הסטודיו של אחיו, Mercer Project, שחיבר אותו לגורמים מובילים בתעשייה בארה"ב. כיום הוא עובד מישראל מול לקוחות בחו"ל.

rnrn

בהמשך הוא מתכנן להקים מותג סטריט-וור משלו וכבר מתכונן לפרויקט נוסף עם רשת foot-locker העולמית. "הייתי רוצה לנסות ולהכניס את הסגנון הזה ואת תרבות המרצ'נדייז שמלווה את המוזיקה של אמנים גם לישראל".

rnrn

צילומים: ניר סלקמן

rn"'

בודק...