למה כולם פתאום לומדים יין: ראיון עם רונן ארדיטי וגל זוהר

חדשות ואירועים

למה כולם פתאום לומדים יין: ראיון עם רונן ארדיטי וגל זוהר

עד הסגר הנוכחי, הגיעו מדי שבוע לכיתה במתחם במתחם we work ברחוב שוקן כ-20 תלמידים. מנהלת שיווק בחברה גדולה שפרשה מעבודתה, יזם היי טק, זוג פסיכולוגית ורופא ראומטולוג, מלצרית יין באחד הברים הפופולריים בעיר, בעלת מיזם של יין לאירועים ובעלים של מסעדה אסייתית ברמת השרון. במשך שלוש שעות הם טועמים שישה יינות, מנתחים בדקדקנות את צבעם ואת פרופיל הארומות והטעמים שלהם ולומדים על איזורי יין מרכזיים בעולם ועל זני ענבים. הם מתעמקים במפה של בורגון ובשיטות סיווג היינות שלה, שומעים על תנאי האקלים של דרום אפריקה והשפעתם על זני ענבים שונים ולומדים על ההבדלים בין היינות המבעבעים של ספרד ולבין אלו הנעשים באיטליה.

אם גם לכם נדמה שכולם פתאום שותים יין ומדברים על יין, אתם לא טועים. קרוב ל-1400 תלמידים כבר עברו בקורסים השונים של בית הספר ליין W, וארבעת המחזורים הקרובים – שעדיין לא ידוע מה יעלה בגורלם בעקבות הסגר – מלאים עד אפס מקום. 

בית הספר W הוא הנציגות הישראלית של בית הספר הלונדוני wset, אחד ממרכזי ההדרכה המובילים בעולם בתחום היין והמשקאות האלכוהוליים. הוא הוקם לפני שלוש שנים וחצי בידי המסעדן בדימוס רונן ארדיטי (בליני), בוגר המחלקה ללימודי חוץ בשנקר, ואיש היין גל זוהר. הם הכירו כשזוהר היה יועץ היין של בליני, ולאחר שארדיטי הקים את מסלול ההכשרה ללימודי מסעדנות בבית הספר שנקר, זוהר פנה אליו והציע לו לפתוח את הנציגות הישראלית של בית הספר ליין.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

בודק...