"לכולם יש מקום בחלל, זה לא רק למדענים ואסטרונאוטים": איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, בהרצאה בשנקר

חדשות ואירועים

"לכולם יש מקום בחלל, זה לא רק למדענים ואסטרונאוטים": איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, בהרצאה בשנקר

Space Shenkar – ערוץ פעילות לפיתוח פרוייקטים בתחום החלל היושב תחת המרכז ליזמות, חדשנות ויצירתיות ACT Shenkar, ובהנחיית בר בראנץ, גאים לארח את איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, להרצאה במסגרת קורס "מעבדה מרחפת" בהנחיית עמיחי שיטרית ולהב הלוי במחלקה לתקשורת חזותית, המתנהל תחת מסגרת תכנית "רקיע" של קרן רמון.

בפברואר 2022 תצא לתחנת החלל הבינלאומית משימת "רקיע" ועל סיפונה איתן סטיבה, איש עסקים ישראלי וטייס קרב לשעבר. סטיבה, הישראלי השני בחלל, ישוגר לתחנת החלל הבינלאומית בחללית "הדרגון2" יחד עם עוד שלושה חברי צוות. הם ישהו בתחנת החלל למשך עשרה ימים במהלכם יבצעו עשרות ניסויים בתחומים שונים המהווים תרומה אדירה לחברה הישראלית ולאנושות כולה.

משימת "רקיע" הינה משימה היסטורית. מטרתה העיקרית של המשימה היא להרחיב את תחום החלל לתחומים שונים – מדע, טכנולוגיה, חינוך, תרבות ואומנות.

מתוך ההרצאה

במהלך חודש אוקטובר נערכה שיחה בין הסטודנטים בקורס לסטיבה, במהלכה הסביר על המשימה ונתן טעימה מנקודת המבט שלו.

"הדבר העיקרי שהניע אותי היא סקרנות, לקחת חלק במשהו יוצא דופן"

איתן הסביר והדגיש כי חלומו להגיע לחלל ליווה אותו עוד מהיותו ילד. הוא ציין כי משימה זו פורצת דרך, המשנה את נקודת המבט, הדגש והרצון הוא חשיפת תחום החלל לגרומים שונים.

"לכולם יש מקום בחלל, זה לא רק למדענים ואסטרונאוטים"

"רקיע" תהיה המשימה הראשונה שמורכבת מצוות שאינו רק אסטרונאוטים. זו תעניק נקודות מבט שונות ותתן מענה על צרכים רחבים ומגוונים יותר. השאלות שונות וכך גם התשובות.

"בעתיד, יהיה צורך ברופאים, פסיכולוגים, מורים, חקלאים, מעצבים. כל מקצוע נדרש! ככל שהשהיה בחלל תיפתח לכלל האנושות כך יגדל הצורך לתת מענה על צרכים בסיסיים ורחבים יותר"

תודה רבה לאיתן סטיבה ולקרן רמון על ההזדמנות להיחשף לחוויה האישית שלו ולתת לנו הצצה מקרוב למשימה היסטורית זו!

בודק...