כנס ISVIS השישי חוזר לשנקר

חדשות ואירועים

כנס ISVIS השישי חוזר לשנקר

אחרי שנתיים של הפסקה בעקבות מגפת הקורונה, כנס הויאלוזציה הישראלי ISVIS חוזר בפעם השישית – והפעם לשבוע שלם של הרצאות מקוונות מרתקות במגוון נושאים!

ISVIS קם במטרה לחקור את המגמות המקומיות והעולמיות בתחום ויזואליזציית הדאטה. בין ה-8-11.5 יתקיימו במסגרת הכנס סדנאות עבודה מקוונות עם כמה מהדוברים המובילים בתחום: ליסה רוסטפאולו צ'יקרלי ופול קאן, סטפני פוסבץ, אמנדה קוֹקס ומושון זר-אביב.

בנוסף, כמסורת הכנס, מכללת שנקר תקיים יום עיון פיזי במכללה, בו נארח מגוון רחב של חוקרים ומתרגלים מהארץ ומחו"ל לדיון על צומת הדרכים בין עיצוב, הנדסה, תקשורת, פסיכולוגיה קוגניטיבית, אקדמיה ותעשייה.

>> לאתר הכנס <<

סדנה מס' 1: כשהגְריד האפרורי פגש חד-קרן צבעוני: גוון וצבע בוויזואליזציה (8.5)

בהנחיית: ליסה רוסט

לא משנה איזו צורה ילבשו הנתונים שלכם, בתוצר הסופי של תהליך הוויזואליזציה תמיד יהיה צבע. בסדנה זו נלמד איך לעבוד עם צבע כדי שהתרשימים והמפות שלכם יהיו יפים יותר, נגישים יותר וקלים יותר לקריאה, ולאחר מכן נתנסה וניישם את מה שלמדנו.

ליסה תלמד אתכם שלל טריקים פרקטיים (מוכרים יותר ופחות) ותחשוף אתכם לכלים שיעזרו לכם ליצור שילובי צבעים מוצלחים בעצמכם. הסדנה מיועדת לכל מי שרוצה לשחק בצבע ולהבין טוב יותר איך צבעים עובדים.

>> לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לסדנה לחצו כאן.

סדנה מס' 2: מאגר COVIC: חושבים אחרת על ויזואליזציה (9.5)

בהנחיית: פאולו צ'יקרלי ופול קאן

סדנה זו מזמינה מעצבים ואת כל העוסקים בוויזואליזציה לעצור ולבחון את הטכניקות ואת הפתרונות שאומצו בימי המגפה העולמית, במה שהיה לפרויקט ויזואליזציה חובק-עולם. אין מקום בעולם שלא הושפע ממגפת הקורונה. בתגובה למשבר העולמי החלה קהילת הוויזואליזציה לייצר תרשימים, מפות, גרפיקה ואיורים מדי יום ביומו כדי לתת מענה לצורך בייצוג חזותי של סוגיות חברתיות, כלכליות ובריאותיות. מתוך המאמץ השיתופי הזה נולד COVIC (ראשי תיבות של Covid-19 Online Visualization Collection), כלי חדש בתחום חקר העיצוב. מדובר במאגר של יותר מ-12,000 ויזואליזציות מיותר מ-30 מדינות. האוסף מאורגן ומתויג באמצעות סט עשיר של מטא-נתונים, ובהם סוג הוויזואליזציה, הנושא והגורם המפרסם.

המשתתפים בסדנה יתנסו בשימוש ב-COVIC כדי לבחון מגוון גישות אפשריות לפתרון בעיות דומות. המנחים ידגימו איך לגזור מתוך המאגר קבוצות של ויזואליזציות למטרות מחקר. העבודה עם המאגר מהירה ונוחה. המשתתפים ישתמשו בדוגמאות ממאגר COVIC כדי לבחון מחדש את עבודתם, ליצור סקיצות מהירות לרעיונות חדשים, להציג אותן לאחרים ולדון בהן עם הקבוצה באופן ביקורתי.

>> לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לסדנה לחצו כאן.

סדנה מס' 3: הדמיית נתונים אנלוגית: סדנת רישום (10.5)

בהנחיית: סטפני פוסבץ

נתונים הם חומר הגלם שממנו יוצרים ויזואליזציה. אלא שבהרבה מקרים החומר הוא דיגיטלי, ורק לעיתים נדירות יש לנו אפשרות לבוא איתו במגע פיזי, מוחשי. איך הרעיונות שלכם לפרויקט ויזואליזציה היו משתנים אם, במקום להתחיל ממסכים, מכלי דיגיטלי ומתכנוּת, הייתם ניגשים לעבודה עם דף נייר וצבעים? בסדנה הזאת נתונים יהיו מודל הרישום שלנו. ניקח טכניקות מעולם האמנות והעיצוב וניישם אותן על עולם הוויזואליזציה.

נבדוק איך סקיצה ראשונית על נייר יכולה לגלות לנו מגוון דרכים לפיתוח שיטות ויזואליזציה מיוחדות. נלמד איך התנסות חומרית והשארת סימן בחומר מִתרגמת לערוצי תקשורת חדשים. בתום הסדנה תהיה לכם הבנה מעמיקה יותר של תהליך העיצוב בוויזואליזציה. כמו כן, תרכשו שלל אסטרטגיות לעבודה יצירתית עם נתונים מחוץ לעולם הדיגיטל ותלמדו לעצב אסתטיקה של ייצוגי נתונים. השיטות האנלוגיות שתלמדו יעזרו לכם גם אם תבחרו לעבור לדיגיטל ולתכנוּת בשלב מאוחר יותר.

המחצית הראשונה של הסדנה מורכבת מכמה הרצאות פרונטליות על יסודות הוויזואליזציה כפי שהם באים לידי ביטוי ברישום. בהרצאות ישולבו גם תרגילים קצרים שבהם תתבקשו לצייר סקיצות של הדמיית נתונים בצבע (crayon) שחור. בשלב הבא תקבלו סט נתונים לעבודה, תפתחו שיטה לוויזואליזציה ותייצרו את התוצר החזותי הסופי באופן עצמאי.

>> לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לסדנה לחצו כאן.

סדנה מס' 4: משרטטים עתידים | בחינה מחודשת של תרשים הדורבן (Porcupine Chart) (11.5)

בהנחיית: אמנדה קוֹקס ומושון זר-אביב

ויזואליזציה של נתוני עבר עוזרת לנו לגשת לעתיד בצורה מושכלת יותר. אלא שהעתיד אינו לינארי, גם אם ציר הזמן רומז שכן. למעשה, המונח "העתיד" שגוי, כי משתמע ממנו שיש רק אחד, ובפועל יש ריבוי עתידים. בין שהוויזואליזציה שלנו היא תחזית מזג אוויר, ספקולציה פיננסית, מודל אפידמיולוגי, תחזית אקולוגית או אסטרטגיה עתידית, אנחנו חייבים לזהות את המתודולוגיות ואת המטפורות החזותיות הנכונות כדי להתקדם.

בסדנה נבדוק יחד איך ייצוגים חזותיים שונים של העתיד על שלל גרסאותיו פותחים בפנינו אפשרויות שונות. נדון במגוון השאלות בנושא ויזואליזציה של העתיד, נביט בסוגי תרשימים ונעסוק במטפורות למושג הזמן. כשתצאו מהסדנה, כנראה תגלו שיותר משקיבלתם תשובות, למדתם לשאול שאלות חדשות. המטרה שלנו היא שגם התשובות שתקבלו וגם השאלות החדשות שתשאלו יעזרו לכן ולכם בקריאה ובכתיבה החזותית שלכם על העתיד.

>> לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לסדנה לחצו כאן.

בודק...