כלכליסט: מה עומד מאחורי השפה המפתה והביזארית של המאייר, הקומיקסאי והאמן איציק רנרט?

חדשות ואירועים

כלכליסט: מה עומד מאחורי השפה המפתה והביזארית של המאייר, הקומיקסאי והאמן איציק רנרט?

'"

"אתם לא אמורים ולא יכולים להמציא את העולם", אומר באופן קבוע המאייר איציק רנרט לסטודנטים שלו: "אבל אתם יכולים להמציא את העולם שלכם". אל העולם שהמציא רנרט (57), מרצה, מאייר ויוצר קומיקס מפורסם, תוכלו להיחשף בימים אלה במסגרת תערוכתו "תוק תוק תוק", שם הוא מציג לראשונה מאות איורים, רישומים וסתם שרבוטים שצבר במשך עשרות שנים. 

rnrn

rn

"זו נקישה של המאייר על הדלת של עולם האמנות שהוא רוצה להיכנס אליו", מסביר רנרט את שם התערוכה, "'תוק תוק תוק' היא גם הכניסה לראש הפרטי שלי".

rn

rnrn

זו הפעם הראשונה שבה הוא חושף את יצירותיו הפרטיות, אך יצירותיו המסחריות מוכרות היטב. במהלך השנים עבד כארט דירקטור במשרדי פרסום שונים, שימש כמעצב עיתונות ומאייר ("חדשות", "ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ" ועוד) וגם אייר ספרי ילדים רבים, ובהם "האיש עם הסיפור בראש" של יוסי בנאי ו"אלרגיה" של יהונתן גפן. 

rn", #, #, "

רק עכשיו תערוכה ראשונה? "עד עכשיו לא יצא כי זה לא עניין אותי, לא היה לי זמן וצורך", אומר רנרט: "כמאייר אתה מדבר לעולם דרך ספר או עיתון. לאחרונה חזרתי ליצירה כמישהו שעושה דברים בשביל עצמו, לא עבור לקוח". 

rnrn

מלבד עבודתו כמאייר ומעצב הוא גם מורה ותיק. כיום הוא משמש כמרצה בכיר ודיקן הסטודנטים בשנקר, שם כיהן כראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנים 2007–2012. לפני שנקר עמד בראש מסלול האיור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. הוא תל־אביבי ויוצר בסטודיו שבביתו. בעבר היה חבר בקבוצת הקומיקס אקטוס, שזכתה להכרה בינלאומית.

rnrn

rnrn

בראש העמוד: עבודה של רנרט מתוך התערוכה "תוק תוק תוק" (יח"צ)

rn", #, #'

בודק...