כלכליסט: איך ממציאים משחק ילדים מצליח? הממציא גיל דרוקמן מספר על הגשמת חלומות לקראת הרצאתו בכנס הצעצועים בשנקר

חדשות ואירועים

כלכליסט: איך ממציאים משחק ילדים מצליח? הממציא גיל דרוקמן מספר על הגשמת חלומות לקראת הרצאתו בכנס הצעצועים בשנקר

'"

"לא ברור לי איך הספינר הזה תפס", אומר ממציא הצעצועים גיל דרוקמן, "אחרי כל כך הרבה שנים בתחום הזה, הדבר היחיד שאני יכול להגיד הוא שאתה אף פעם לא יכול לדעת". דרוקמן (67) עוסק כבר 38 שנים בהמצאת צעצועים ומשחקים לילדים. יחד עם שותפו דני הרשקוביץ הוא אחראי ליותר מ־100 כאלה שיצאו במהלך השנים בחברות הצעצועים הגדולות בעולם כמו מאטל, הסברו, טומי וטוילי.

rnrn

"היה משחק אחד שידעתי שיצליח והוא אכן המשחק שלי שהצליח בצורה הטובה ביותר – פאזל שלושה ממדים בצורת פסל. הרעיון עלה במוחי ב־1996, לא ידענו כלום בנושא וניסיתי להבין איך סורקים פסל משלושה כיוונים. עברתי בין 20 אנשים עד שהגעתי, בסופו של דבר, למישהו שגר במרחק שלושה בתים ממני וידע איך לעשות את זה. יש שתי מסקנות מהסיפור הזה: אחת היא כשכאשר יש לך רעיון ואתה לא יודע איך לעשות אותו, זה לא אומר שאתה צריך לרדת ממנו, אלא רק לחפש יותר קשה איך להוציא אותו לפועל; השנייה היא שאין מוצר שאין לו קונה. 

rnrn

את הסיפור על הפאזל וסיפורים אחרים יספר דרוקמן בפתיחת הכנס לעיצוב צעצועים הבינלאומי השלישי של בית הספר לעיצוב שנקר – From Rags To Apps – שיתקיים מחר: "את ההרצאות שלי אני מתחיל במהו רגע ההשראה. אני רואה איזו תמונה או מוצר, או כלי, או סרטון – כל דבר עבורי יכול להיות השראה".

rnrn

לקריאת הראיון המלא ב"כלכליסט" לחצו כאן (PDF)!

rn", #, #'

בודק...