הנדסת תוכנה בסמינר הסטרטאפים BIP ISUL

פרויקטים

טכנולוגיה ירוקה – כיצד הנדסת תוכנה מקדמת כלכלה מעגלית וקיימות

זו הפעם השנייה שבה מחלקת הנדסת תוכנה בשנקר לוקחת חלק בסמינר הסטרטאפים BIP ISUL שנערך בשבוע שעבר בבלגיה, אשר התמקד בשילוב החדשני בין טכנולוגיה לקיימות סביבתית. האירוע, שהתקיים בערים בריסל ולובן, קיבץ יחד אנשי תעשייה, אקדמיה ויזמים במטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הקיימות.

המשתתפים הגיעו עם שאיפה לרתום את הכוח של טכנולוגיות מתקדמות לטובת מודל הכלכלה המעגלית – תפיסה כלכלית חדשנית השואפת לנתק את הצמיחה הכלכלית מצריכת משאבים מוגבלים, תוך צמצום פסולת וזיהום סביבתי. עקרונות הליבה של הכלכלה המעגלית כוללים עיצוב מוצרים ושירותים באופן בר-קיימא, מעבר לאנרגיה מתחדשת, שימוש יעיל במשאבים, הארכת חיי מוצרים ומזעור פסולת.

"הטכנולוגיה היא מפתח ליישום מוצלח של עקרונות הכלכלה המעגלית", ציין סטפן ונדיסט, מרצה בכיר בסמינר, "בינה מלאכותית ולמידת מכונה יכולות לייעל תהליכים ולצמצם בזבוז, בעוד טכנולוגיות כמו בלוקצ'יין, הדפסת תלת-ממד וניטור חכם מאפשרות שקיפות, ייצור מקומי ושימוש מושכל במשאבים".

את הפוטנציאל הטמון בשילוב הטכנולוגיה בכלכלה המעגלית ניתן היה לראות גם במהלך ביקור שערכו המשתתפים במפעל הייצור של חברת Rotor. המפגש אפשר הצצה לגישה החדשנית של החברה, המבוססת על שימוש חוזר בחומרים ופרקטיקות עיצוב בנות-קיימא. באמצעות מערכות טכנולוגיות מותאמות אישי, Rotor  מצליחה לנהל ביעילות את מלאי החומרים, לייעל את תהליכי העבודה ולצמצם את כמות הפסולת.

"הביקור ב Rotor היווה עבורנו הזדמנות ללמוד כיצד פתרונות דיגיטליים יכולים לתמוך ביישום עקרונות הכלכלה המעגלית הלכה למעשה", סיפר עמית רונן, נציג מטעם המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר שהשתתף בסמינר. "זה פתח את עינינו לאפשרויות הרבות הטמונות בשילוב שבין טכנולוגיה וקיימות".

המשלחת הישראלית שהשתתפה בסמינר כללה נציגים ממספר מוסדות אקדמיים ומחברות הזנק מובילות. לדבריהם, האירוע היווה עדות לחדשנות הישראלית ולתפקיד המשמעותי שהנדסת התוכנה יכולה למלא בקידום כלכלה מקיימת. "יש בכוחנו לתרום רבות, החל מאופטימיזציה של תהליכים ועד פיתוח מודלים עסקיים חדשניים", אמרו.

עבור כל המשתתפים, סמינר BIP ISUL היווה הזדמנות ייחודית ללמוד, לחקור וליצור בתחום מתפתח זה. המפגש הבין-תחומי הוליד שפע של תובנות ורעיונות פורצי דרך, תוך הדגשת הפוטנציאל האדיר הגלום בשילוב שבין טכנולוגיה לעקרונות הקיימות.

האירוע היווה הזדמנות מעוררת השראה לרתום את הידע והכישורים הטכנולוגיים למען מטרה נעלה זו.

"אנו מחויבים להמשיך לחקור, לחדש וליישם פתרונות דיגיטליים מתקדמים, אשר יסייעו במעבר לכלכלה מעגלית ובת-קיימא", הם מסכמים. "זהו צעד הכרחי בדרך לעתיד טוב יותר, עבור כולנו".

בודק...