התגעגענו אז הצטלמנו: מכתב אהבה מהמרצים לסטודנטים

חדשות ואירועים

התגעגענו אז הצטלמנו: מכתב אהבה מהמרצים לסטודנטים

כתבה: חגית פלג רותם // מגזין פורטפוליו

״רצינו להגיד שאנחנו מתגעגעים ומחכים לראות אתכם.ן מחוץ לזום. הכנו שיעורי בית והם מוקדשים לכם.ן מכולנו״: במילים אלה פנה צוות המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר לסטודנטיות ולסטודנטים שלהם, אחרי חודש בהסגר, ושלח להם את Home/Work #missyouproject – פרויקט שנולד ובוצע במקצוענות תוך ימים ספורים, ועלה במקביל באינסטגרם ובדף הפייסבוק של המחלקה.

״אחרי כל כך הרבה ימים של הוראה מרוחקת הרגשנו שאנחנו חייבים לעשות משהו כדי להגיד לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו שאנחנו חושבים עליהם, שיחזיקו מעמד״, מספרת מיכל פרייפלד, שיזמה את הפרויקט יחד עם ניל ננר וקרן נוימן, שלושתם מרצים מצוות המחלקה. וכמו כמעט כל דבר בתקופה האחרונה, גם הפרויקט הזה נולד במפגש זום של צוות המחלקה.

מורן לרנטל

במכתב לסטודנטים שליווה את החשיפה של הפרויקט כתבו המרצים: ״שלושים ימים שאנחנו מתראים על המסך, כל אחד בביתו. את  הסטודיו החליפו פיג׳מות בסלון, את רעש הכפכפים הנגררים לכיתה – שקט של בידוד חברתי. את התחושה המיוחדת בקצות האצבעות של ליטוש חוזר וממשיך החליפו צילומי אינסטגרם של פיצה ביתית… שימרו על עצמכם.ן ונתראה בקרוב״.

>> לקריאת הכתבה המלאה בפורפוליו לחצו כאן!

הבחירה להצטלם בחברת החפצים מהסביבה הביתית היא מחווה של חשיפה אישית ונגיעה במהות המקצועית של המחלקה. ״שום דבר, כך נדמה, לא יכול להחליף את השיחה האישית מעל ספר הסקיצות, הדפדוף והגילוי של רעיונות חדשים; את הנוכחות הפיזית באותו חלל״, כתבו בהודעה לסטודנטים.

יואב זיו – ראש המחלקה

אבל דווקא בתקופה של ריחוק כפוי נוצרה הזדמנות לפתיחות והמרצים עושים שימוש בכלים ויזואליים וצבעוניים לביטוי עצמי, לתקשורת ולהבעת רגשות, שבדרך כלל לא מוחצנים בקשר הפורמלי באקדמיה. הבחירה של כל אחד מהם בגוון השליט ובמגוון האובייקטים שמקיפים אותם בצילום, ממחישה את היכולת ״לקרוא״ ולאפיין אדם על פי עולמו החומרי.

ראש המחלקה, יואב זיו, גם הוא בין המצולמים, בחר בקשת צבעים כתומה לצילום הביתי שלו. זיו מתאר את הפרויקט כמקור לגאווה והתרגשות, ושמח במיוחד לגלות את התגובות של הסטודנטים, שבאופן ספונטני השיבו באותה שפה, ושלחו לצוות מחוות משלהם.

רוית לצר

״האתגר העיקרי שהתמודדנו איתו בתחילת התקופה הזו, היה התאמת תוכנית הלימודים להוראה מרחוק, לימוד מקוון, ותרגול ללא הסדנאות והתשתיות הפיזיות בקמפוס שנקר״, הוא אומר. ״בנוסף לכך, לממד האנושי כמו בידוד, ריחוק ודינמיקה נטולת מגע וחום, יש השפעה עצומה על היצירתיות ועל המוטיבציה של הסטודנטים, המרצים והצוות. כמחלקה שמגדירה את עצמה לעיתים כ׳משפחתית׳ אני משער שזה היה הטריגר למחשבה על הפרויקט HOME/WORK״.

>> לקריאת הכתבה המלאה בפורטפוליו לחצו כאן!

בודק...