השלב הבא: גקט שעיצב סמסון שפראן במדפסת תלת-ממד יציג בשבוע האופנה בספרד

חדשות ואירועים

השלב הבא: גקט שעיצב סמסון שפראן במדפסת תלת-ממד יציג בשבוע האופנה בספרד

סמסון שפראן, מעצב ומרצה במחלקה לעיצוב טקסטיל, לא נח לרגע בשנה האחרונה. בין הרצאות לפרויקטים, שפראן התמקד באחד מהפרויקטים המסקרנים שנראו בתחום העיצוב בשנים האחרונות: הדפסות תלת-ממד ככלי לעיצוב בגדים.

שפראן חבר לחברת סטרטסיס, המפתחת ומייצרת מדפסות תלת-ממד, ויחד הם עיצבו 2 דגמים – ג'קט ושמלה – המעוטרים ברקמת תלת-ממד.

"הפרויקט שלי משקף את ההערצה הגדולה שיש לי למאלכות המסורתיות של אופנה עילית, ועל אחת כמה וכמה – הרקמה", הוא מספר. 

"המשמעות של עיטור 'הוט קוטור' באמצעות הדפסת תלת-ממד באופן ישיר על הבד, נועד לא רק להגדיל את הטווח האפשרי שיש לאופנה עילית להציע, אלא גם לחדד את התפקיד של האמן, ולהתאים אותו לעולם המודרני".

למעשה, עבודתו של סמסון היא עבודת סלון קוטור לכל דבר – עם יישום צבע אקטואלי על אלפי יחידות מודולריות זעירות, המחקות את התהליך המדיטטיבי של רקמת היד.

עבודתו המרשימה כבר קיבלה ביטוי על 2 דגמים – ג'קט, אשר כבר הוצג ב-FORMNEXT בשנה שעברה וכעת מציג בשבוע האופנה בספרד, ולאחרונה גם שמלה.

תרגום אפקטיבי של תבניות רקמה בדואית למרכיבים מודפסים בתלת-ממד – הם אלו שסיפקו את האתגר הראשון של הפרוייקט. "בחרתי לבנות במדפסת את יחידות הרקמה קטנות ככל האפשר, כדי להתאים אותן לתפירה האתנית המסורתית", אומר סמסון.

"לצד ההזדמנות הפנטסטית שהפרויקט הזה נתן לי להציג את כישורי המעצבים, הוא גם מאפשר לי לבצע מחקר חשוב בכל ההיבטים של הכנת הבגד ותהליך ביצועו בעזרת אלמנטים מודפסים בתלת מימד, מהיבטי הבד: הערכת התאמה, עיצוב וביצוע ההדפסה. זאת ועוד, זה אפשר לי לייצר מספר רעיונות לשינויים מיוחדים שיכולים להיות מיושמים במכונות ההדפסה התלת-ממדית, המותאמים במיוחד להדפסה ישירה על גבי בד".

ומה לגבי העתיד? למרות שהשימוש בהדפסות תלת-ממד על בדים הוא יקר וצורך זמן, ולכן נועד להשתלב בעיקר באופנה עילית ובמותגי יוקרה, מדובר בסלילת דרך משמעותית, שבסופה יצליח התלת-ממד להיכנס גם לחברות המסחריות בתעשיות האופנה והטקסטיל.  

כשגוצ'י ישחררו קולקציה שלמה כזאת – תזכרו איפה שמעתם על זה קודם.

צילום: אחיקם בן יוסף

בודק...