הרצאה: התיאורטיקנית והאוצרת Valentina Valentini מתארחת מאיטליה ומרצה על וידאו באמנות

חדשות ואירועים

הרצאה: התיאורטיקנית והאוצרת Valentina Valentini מתארחת מאיטליה ומרצה על וידאו באמנות

פרופ' ולנטינה ולנטיני מגיעה לביקור בישראל ותקיים הרצאה מיוחדת בבית הספר לאמנות רב-תחומית. בהרצאתה, תבחן ולנטיני כמה נושאים רלוונטיים לווידאו באמנות: היחסים בין הטלוויזיה, הקולנוע והאומנות החזותית; מולטימדיה והתקנות אינטראקטיביות ((ביל ויולה, סטודיו Azzurro ואחרים); מרחב וזמן כמכשירים של פורמטים אור-קוליים חדשים; הפסטיבל הבינלאומי כדרך של הפצה של עבודות וידאו; הארכיונים של ווידאוארט כמורשת תרבותית (שמירה ושימור) ועוד. 

במהלך הקריירה הענפה שלה, חוקרת ולנטיני את אמנות המופע (performance) במאה העשרים, מלמדת אמנות אלקטרונית ודיגיטלית, כמו גם את אומנויות המופע במחלקה של Arti e Scienze dello Spettacolo של אוניברסיטת "La Sapienza", רומא. מדצמבר 2011 ועד ספטמבר 2015 היא הייתה מנהלת Centro Teatro Ateneo, מרכז המחקר על אמנויות הבמה והתקשורת החדשה של "La Sapienza" ומחקריה כוללים את תחום השילוב של תיאטרון, אמנות ומדיה חדשה.

כמו כן, היא כתבה את המונוגרפיה הראשונה על ביל ויולה והמאמרים שלה מתפרסמים בכתבי עת איטלקיים ובינלאומיים רבים, כמו Biblioteca teatrale, The Drama Review, Theaterschrift, תקריב, Drammaturgia, Performance Research, Maska, Frackija, PAJ, בין השנים 1986 ל -1995 היא ביימה את הסרטון הרשמי של טאורמינה ארטה, שם הציגה עבודות וידיאו ומולטימדיה של אמנים בעלי שם עולמי, ובשנים 1987 עד 1995 כתבה מספר ספרים עבור מו"לים שונים, דה לוקה, רומא; המוכר, פלרמו; גנגמי, רומא.

ולנטיני אצרה תערוכות וסקירות של וידאו כגון טלוויזיה ARTS טלוויזיה, ברצלונה 2010; טמפו incerto, Avellino 2003; אפס, תערוכות ואמנות אלקטרונית ומולטי-מדיה, ג'נזאנו, קסטלו קולון 2003, פרויקט האיחוד האירופי, תרבות, 2000; Le tribu dell'arte, גלריה Comunale d'Arte Moderna e Contemporanea, רומא; Dirottamenti, מילאנו. בנוסף לכך, היא השתתפה בכנסים בינלאומיים רבים:. VIDEOART I APICICACIONS LES ARTS DE L'ESPECTACLE, כנס ב- MACBA (המוזיאון לאמנות עכשווית, ברצלונה) e Nuove Tecnologie, . פבריקה אירופה XIII אדיזיון, ועוד רבים.

בודק...