המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר מכשירה את הסטודנטים לעבודה בהייטק

חדשות ואירועים

המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר מכשירה את הסטודנטים לעבודה בהייטק

סגל המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, בהובלת דוד אביגד הפך את הקורס הראשון בהתמחות הנדסת ווב וענן לסימולציה אשר מדמה באופן מלא עבודה בחברת הייטק.

הקורס הראשון בהתמחות הנדסת ווב וענן מהווה את יריית הפתיחה לרצף של 5 קורסי התמחות, שנדרשת מאוד בשוק ההייטק, בשימוש השיטות והטכנולוגיות החדישות ביותר בעולם. במהלך הקורס לומדים הסטודנטים לפתח שירותי ווב ב-nodejs, react, mongodb ועוד.

דוד אביגד, מנהל צוות דאטה אנג׳נירינג באינטל, בוגר המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר ומפתח בכיר בטכנולוגיות ווב וענן כעשור, מספר: "הרעיון היה לייצר מערכת SAAS בענן בשימוש הטכנולוגיות שלמדנו. התנהלנו כחברת מוצר והתחלקנו ל-5 צוותי פיתוח עם מיקרוסרביסים בעלי תחומי אחריות שונים:

– צוות CORE – אחראים על פיתוח תשתיות המנגישות את המוצר ללקוח דרך SDK ו-API וכן אחראים על יצירת תשתית UI משותפת לשאר הצוותים כדי לייצר חווית משתמש אחידה. (look & feel).

– צוות BILLING – אחראים על ניהול המנויים, מתן פתרונות רכישה באמצעות Stripe ושייוך תוכנית תקופתית (חודשית/ שנתית) ללקוח בהתאם לאוסף פיצ׳רים, כמות יוזרים וקרדיטים שמוגדרים על ידי צוות ה- Growth. התקשורת מול שאר הצוותים מתנהלת על ידי שירותי RMQ בענן.

– צוות IAM – אחראים על ניהול הAssets של הלקוח, Authorization ו- Authentication וכן אחראים על ניהול פרופיל המשתמש. גם הם מתקשרים עם שאר הצוותים דרך API ו- RMQ בענן.

– צוות GROWTH – צוות הליבה של המוצר, מייצרים את מנוע הAB-test. כלי המאפשר ללקוחות להריץ ניסויים על פיצ׳רים חדשים, לנהל חשיפת אוכלוסיות שונות של לקוחות לפיצ׳ר בהדרגה ולקבל תובנות (Insights) ומטריקות על אינטרקציה של לקוחות עם פיצ׳רים חדשים.

– צוות BACKOFFICE –  אחראים על ממשק Admin פנימי לניהול המשתמשים בחברה ואחראים על איסוף מידע סטטיסטי של החברה (BI) משאר הצוותים. להם יש הרשאות גבוהות לביצוע פעולות עוקפות מול שאר הצוותים.

בכל צוות היה ראש צוות שהוביל את ניהול המשימות בNotion board וקידום פגישות שבועיות. הצוותים השתמשו בטכנולגיות וכלים שנמצאים בשימוש רחב בתעשייה כגון:

– עבודה משותפת בSlack.

– פריסת אפליקציות בענן של Render ו-Netlify.

– קידוד האפליקציות ב Node.js בבקאנד ו-React בקליינט.

– ניתור האפליקציות בענן בעזרת DataDog/ NewRelic.

– כתיבת טסטים ב-Jest.

– תכנון פלואים בעזרת Miro/ Excalidraw.

בנוסף, הנענו מיזם שנקרא #shenkarEngineeringBlog בו אנחנו מקדמים כתיבת מאמרים טכניים וטוטוריאלים ברשת בשימוש הטכנולוגיות שלמדנו.

המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, המדורגת שנתיים ברצף בשכר בוגרים גבוה מבין המכללות בארץ, מגיעה להישגים אלו בין היתר בזכות קורסים מקצועיים כמו הקורס שירותי מארג האינטרנט. בסיומו של הקורס, הסטודנטים מתקבלים לעבודה בהייטק בשכר ובתנאים מכובדים, ששווים את העבודה הקשה ואת הלילות ללא השינה.

בודק...