ד"ר תהילה נחום מציגה תוצאות מחקר מהפכניות בתכנית משותפת של שנקר ואוניברסיטת UMassLowell

חדשות ואירועים

ד"ר תהילה נחום מציגה תוצאות מחקר מהפכניות בתכנית משותפת של שנקר ואוניברסיטת UMassLowell

'#, #, "

תודות לתמיכתה של קרן פרניק, סטודנטים וסגל מהמחלקה להנדסת פלסטיקה בשנקר ומאוניברסיטת  UMass Lowell שילבו כוחות כדי ללמוד ולהפיק ציפויים חדשים המנקים מעצמם משטחים מחומרים שונים כגון מתכת וזכוכית. המחקר, המכוסה על ידי שני פטנטים, יכול לעשות מהפכה בין היתר בתעשיות הרכב, הבנייה והתעופה. הציפויים פותחו על ידי חוקרים בהנדסת פלסטיקה אשר יצרו משטחים שהם לא רק מנקים את עצמם אלא גם לא דביקים ולא מרטיבים.

rnrn

משמעות תכונות אלו היא שהם עמידים בפני קורוזיה וחיכוך ויכולים לבוא לידי שימוש במגוון רחב של יישומים מסחריים בתחום התחזוקה ויחסכו שימוש בחומרים מזהמים. לדוגמה, משטח שכזה יכול להיות השכבה החיצונית של מטוס ובכך להפחית את ההצטברות של שלג וקרח, מה שיכול להוביל להפחתה בצורך בחומרים כימיקלים המנקים אותו. כמו כן, הציפויים יכולים להיות מרוססים על גבי משטחים חדשים וקיימים כגון מוצרי מטבח ומכשירים רפואיים ולהתבסס על חומרים זמינים מסחרית. מגוון של שימושים נוספים קיים בתחומי הבנייה, חקלאות, אופטיקה, תעופה ושימושים צבאיים. 

rnrn

rn

"החשיבות של המחקר המשותף והשותפות האקדמית היא סינרגיה של ידע תיאורטי ותשתית טכנית ששני המוסדות חולקים" אמר פרופ' שמואל קניג, דיקן הפקולטה להנדסה 

rn

rnrn

ד"ר תהילה נחום יכלה בעזרת קרן פרניק לנסוע ולהיות חלק משמעותי במחקר החדשני, תוך כדי שקידה על הדוקטורט שלה מ- UMass Lowell בהנחיית פרופ' שמואל קניג ופרופ' חנה דודיוק משנקר. נחום ערכה מחקר במרכז ל- Nanomanufacturing של האוניברסיטה על הציפויים ביחד עם ג'ואל מיד, קרול בארי, שמואל קניג וחנה דודיוק. המחקר הייוה גם את הבסיס לתזת הדוקטורט של נחום אשר היא סיימה בהצלחה והגנה עליה ב-2016. עם החינוך והניסיון המעשי במחקר, נחום המשיך לעבודה כמהנדסת פורמולות בכירה ב- SLIPS Technologies בקיימברידג'. 

rnrn

rn"'

בודק...