"אחרייך": הקרנת הסרט בהשתתפות הבמאית רנא אבו פרחה

חדשות ואירועים

"אחרייך": הקרנת הסרט בהשתתפות הבמאית רנא אבו פרחה

מכללת שנקר שמחה להזמינכם להקרנת הסרט "אחרייך", בהשתתפות הבמאית רנא אבו פרחה, התנהל שיחה פתוחה על תהליך יצירת הסרט, בסוף ההקרנה.

הסרט מתעד את סיפור משפחתה של הבמאית, רנא אבו פריחה. הסרט נפתח ומסתיים לאחר מותה של האם, רודיינא. בסרט משוחזרים אירועים מחייה של המשפחה מאמצע שנות ה-80 של המאה ה-20, כשהאם הייתה נערה צעירה מהכפר ג'ת, במרכז הארץ, והתאהבה בצעיר בדואי מהדרום והחליטה לקשור את חייה איתו, בניגוד לרצון משפחתה. רודיינא, שחיפשה חיים אחרים, עברה יחד עם בעלה ליישוב שלו, תל שבע, שהפך במהרה לכלא בשבילה – כאשר, כפי שהיא מספרת, נשים אינן יכולות לצאת לקניות ללא ליווי, אפילו במכולת השכונתית.

בעקבות רצונה של רודיינא, עזבו השניים עם חמשת ילדיהם הקטנים את ביתם בתל שבע ליישוב היהודי עומר הסמוך (הנמצא בדירוג הגבוה ביותר במדד הכלכלי-החברתי של יישובים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לעומת תל-שבע, שנמצאת בדירוג הנמוך ביותר במדד), במטרה לאפשר לילדיה עתיד טוב יותר, ובמיוחד לתת חינוך טוב יותר לבנותיה. ילדי המשפחה גדלו כישראלים לכל דבר, דיברו עברית, והיו מוקפים בחברים יהודיים, רחוקים מהתרבות הערבית שבה גדלו הוריהם.

הכל השתנה כשהאם, עמוד התווך של הבית, חלתה בסרטן השד. על ערש הדווי, מבקשת האם להיקבר בעומר, היישוב שבו היא גרה במשך כ־20 שנה, ונתקלת בביורוקרטיה הדתית שאינה מאפשרת ללא־יהודים להיקבר בבית העלמין המקומי. ילדיה מעדיפים לקבור אותה בבוא היום בג'ת, מקום הולדתה, ואילו בעלה, עודה, רוצה לקבור אותה בתל שבע, מקום הולדתו. לאחר מותה של האם, שאספה סביבה את בני המשפחה, כל דמות פונה לדרכה.

מועמד לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר (2018).

לו"ז

  • 9:30-10:00 התכנסות
  • 10:00-11:15 הקרנה של הסרט
  • 11:15-11:30 הפסקה
  • 11:30-12:30 שיחה פתוחה עם הבמאית רנא אבו פרחה
בודק...