הנדסת תוכנה

Games Pro: מסלול התמחות בפיתוח משחקים דיגיטליים במסגרת לימודי התואר הראשון להנדסת תוכנה בשנקר.

המחלקה להנדסת תוכנה, בשיתוף התואר השני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים בשנקר פותחת לראשונה בשנת הלימודים הקרובה מסלול התמחות למהנדסים בפיתוח משחקים דיגיטליים.

תעשיית המשחקים בעולם פורחת וישראל נמצאת בחזיתה. הטכנולוגיות של משחקים דיגיטליים מניעות חדשנות ומחלחלות  גם לתחומי הצבא, חינוך ורפואה מתקדמת. בשנקר פועל גוף תוכן ייחודי וחלוצי המתמחה בפיתוח משחקים דיגיטליים.

שנקר מתמחה בשילוב של הנדסה ועיצוב. אנו מזמינים אתכם לבוא ולהוביל פיתוחים חדשים ומתקדמים שתעשיית המשחקים בארץ ובעולם צמאה להם.

מסלול ההתמחות מתחיל כבר בשנה הראשונה מסמסטר ב'. וסטודנטים מצטיינים יוכלו להכנס למסלול מצוינות ולהמשיך לשנת לימודים נוספת לקבלת תואר שני כבר בשנה הרביעית של התואר!

הקורסים הייחודיים שייפתחו עבור תלמידי הנדסת תוכנה בהתמחות משחקים ישולבו בתוכנית הלימוד המלאה של המחלקה להנדסת תוכנה:

שם הקורסנ"זסמסטר נלמד
חשיבה משחקית2שנה ראשונה, סמסטר ב'
מבוא לפיתוח במנועי משחק3שנה ראשונה, קיץ
אפיון מערכות משולבות משחק2שנה שנייה, סמסטר א'
מבוא לבינה מלאכותית במשחק רציני3שנה שנייה, סמסטר ב'
שיטות וכלים מתקדמים בפיתוח משחקים3שנה שנייה, סמסטר ב'
מידול ואנימציה2שנה שנייה, סמסטר ב'
ניהול מוצר משחקי – סדנת הפקה3שנה שלישית, סמסטר א'
למידת מכונה3שנה שלישית, סמסטר ב'
מציאות מדומה3שנה שלישית, סמסטר ב'
פיתוח מולטיפלייר3שנה שלישית, קיץ
פרויקט גמר מעשי בתחום בהנחיית חברי סגל המומחים בתחום זה (6 נ״ז)

סטודנטים שעומדים בתנאי הקבלה לתואר שני בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים יכולים להמשיך בשנה ד׳ ללימודי תואר שני בעיצוב ופיתוח משחקים בשנקר. המשך זה מהווה מסלול ישיר, כך שבחמש שנים מסיימים הסטודנטים תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותואר שני בעיצוב ופיתוח משחקים.

תנאי הקבלה להתמחות בהנדסת משחקים זהים לתנאי הקבלה לתכנית הלימודים בהנדסת תוכנה. בוגרי ההתמחות יקבלו תעודת התמחות במשחקים בסוף התואר. תנאי הקבלה להנדסת תוכנה מפורטים כאן:

תכנית הלימוד המלאה של המחלקה להנדסת תוכנה מפורטת כאן:

תכנית הלימודים

בוגרי ההתמחות מספרים:

ברק דניאל, בוגר המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, סיים התמחות פיתוח משחקים, וכן סיים בהצטיינות את התואר בהנדסת תוכנה, מספר: "ההתמחות בפיתוח משחקים מתאימה לכולם. במהלך ההתמחות רוכשים שלל מיומנויות שיתרמו לכל אחד בכל תפקיד פיתוח. בהתמחות לומדים לתכנן, לאפיין ולפתח משחק מקצה לקצה, עובדים עם שלל מנועים, טכנולוגיות ושפות תכנות.

בפרויקט הגמר שלי בהנדסת תוכנה בשנקר פיתחתי משחק מרובה משתתפים, בו הייתי צריך לאפיין, לתכנן ולפתח את המשחק. פיתוח המשחק היה מאתגר, הוא כלל עבודה מול טכנולוגיות שלמדתי במהלך ההתמחות אך בנוסף למידת טכנולוגיות חדשות אשר היו נחוצות לצורך יישומו. 

היום אני עובד כמפתח Full Stack. אני מפתח בטכנולוגיות Angular & Net, שאת בסיס הידע ללמידת הטכנולוגיות האלה קיבלתי במהלך לימודי בהתמחות פיתוח משחקים בהנדסת תוכנה בשנקר.

עד היום, במהלך עבודתי אני נתקל בארכיטקטורות ו-Design Patterns אשר אני מכיר כבר מהלימודים בהתמחות לפיתוח משחקים."

יובל עוזרי, בוגר המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, סיים את התמחות פיתוח משחקים, עובד בתחום, ממליץ: "התמחות לפיתוח משחקים בהנדסת תוכנה בשנקר מיועדת לאנשים עם רצון להיות מהנדסים בתעשיית המשחקים. 

בתואר לומדים כלים אשר יאפשרו לכם להמציא את הלהיט הבא, תוך כדי למידה על מבנה מערכת, שרתים, וצד לקוח. דרושה הבנה רוחבית על בניית פרויקט תוך התמקדות בכתיבת קוד ברמה הגבוהה ביותר, ולשם כך תלמדו את עקרונות תכנות מונחה עצמים, תכנות במנוע משחקים ועוד. 

היתרון של תואר בהנדסת תוכנה עם התמחות בפיתוח משחקים על פני רק קורס תכנות ב-Unity הוא שמי שמסיים קורס Unity יודע לרשום Scripts אבל לא מבין את כל מכלול המערכת ומה יותר נכון לעשות בבניית משחק מבחינת תכנות מונחה עצמים, מנועי המשחק, שרתים, פיתוח מלא ושלם של מערכת, מסדי נתונים והכי חשוב- ארכיטקטורה. את כל אלו מקבלים בהתמחות פיתוח משחקים בהנדסת תוכנה בשנקר".

לפרטים נוספים מלאו את טופס ההרשמה ואחד מנציגי הלימודים שלנו יחזור אליכם בהקדם!

שדות המסומנים בכוכבית (*) הינם שדות חובהשם מלא *טלפון *מייל *

  • הנני מסכים/ה כי הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך משלוח מידע ודברי פרסומת באמצעות הודעה אלקטרונית או SMS. ידוע לי כי באפשרותי להודיע בכל עת על סירובי לקבלת תכנים, דרך כלל או מסוג מסוים, באמצעות משלוח הודעת דואר אלקטרוני לכתובת moked@shenkar.ac.il.
בודק...