שירה שובל זוכת פרס משרד התרבות לעיצוב

טקסט: סיגל נמיר / XNET

את ההודעה הרשמית על זכייתן בפרס משרד התרבות לעיצוב לשנת 2019 קיבלו שירה שובל וד"ר אריאל בלונדר בבוקר חמישי. סכום הזכייה – 20 אלף שקלים – גם הוא כבר הועבר אליהן. אך הבלגן הממשלתי ניכר. חברי ועדת הפרס - תמיר שפר, מיה דבש ויעל בוגן - הכריעו כבר בנובמבר, אך להודעה נדרשה, משום מה, כחצי שנה. לא ברור אם הקורונה או חילופי  השרים הם האחראים לכאוס; כך או כך, משרד התרבות עדיין אינו מוכן לגלות מיהם הזוכים האחרים בפרס השנה.

בלונדר ושובל הכירו לפני שבע שנים. שובל ניהלה את ספריית החומרים של מוזיאון העיצוב חולון, ובלונדר הופקדה על ניהול ה-FabLab (מעבדה לייצור עצמי) הראשונה בארץ, שהוקמה בשכונת ג'סי כהן בעיר. במאי 2013, ב''עיצוב טרי'' הראשון שנכלל ביריד ''צבע טרי'', הן הציגו פרויקט משותף לשני הגופים החולוניים.

חומרים מתוסכלים - עבודה של שירה שובל. (צילום: שי בן אפרים)

הקליק היה מיידי. הלילות הלבנים במעבדה הולידו את הפרויקט המשותף הראשון שלהן, ג'קארד 2.0, שזכה לתהודה בחוגים המקצועיים ומעבר להם. זו הייתה נקודת הפתיחה של שיתוף פעולה פורה בין האדריכלית למעצבת, הנמשך עד היום.

שובל היא בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל ב"שנקר" והיום נמנית עם צוות מרציה. היא עוסקת בעיצוב ובמחקר טקסטיל, ולומדת תואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, במסלול לניהול עיצוב וחדשנות. נקודת ההשקה בין השתיים היא המשיכה והעניין בטקסטיל, כחומר גלם רב-פוטנציאל לחדשנות בתחומי העיצוב והאדריכלות.

בפרויקט "ג'קארד 2.0" בחנו שובל ובלונדר את רעיון הקראפט הדיגיטלי, כלומר השילוב בין החד פעמיות והייחודיות המאפיינים את עבודת היד, לבין כלי הייצור הדיגיטליים החדשים. בעזרת עיצוב ממוחשב וחיתוך לייזר הן יצרו דוגמאות לחירור במשטחי טקסטיל גדולים, שהורכבו משכבות לבד רבות ושונות בצבען זו מזו. למבקרי היריד הן הציעו לקלף את הדוגמאות בעזרת פינצטה, וכך קיבלה כל אחת מהיריעות את צורתה הסופית הייחודית.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן!

בראש העמוד: שירה שובל (משמאל) וד"ר בלונדר (צילום: שירז גרינבאום)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>