מה בקופסה, הגרסה הצרפתית: סטודנטים לתואר שני בעיצוב השתתפו בשבוע העיצוב בפריז עם פרויקט הפופ-אפ הייחודי שפיתחו

פרויקט העיצוב הייחודי "מה בקופסה?" נולד במסגרת לימודי התואר השני בעיצוב בשנקר והוא מציע חוויית צריכה תרבותית-עיצובית יוצאת דופן, כמו גם חשיפה למגוון פריטים מקוריים של יוצרים צעירים.

לאחר שזכה להצלחה באירוע הפתיחה של שבוע העיצוב בחולון, הוזמנו הסטודנטים להשתתף בשבוע העיצוב היוקרתי של פריז שהתקיים בתחילת חודש יוני 2014.

במסגרת הפרויקט הקימו הסטודנטים חנות פופ-אפ חד-פעמית והציעו למכירה מגוון פריטי עיצוב מקוריים של יוצרים צעירים - בהם אביזרי אופנה, טקסטיל ותכשיטים - בתוך אריזות אטומות וחתומות שאינן מרמזות על תכולתן. הקונים יוכלו לבחור בין קופסות בערך של 5/10/15 יורו, הנבדלות רק בגודלן, מבלי לדעת מה יקבלו עבור כספם.

מה מחכה בתוך הקופסה? (צילום: אחיקם בן-יוסף)

הקסם וההנאה - הן של היוצרים והן של המבקרים בחלל החנות הזמנית - נוצר מהמפגש עם אי הוודאות, המתח והבלבול. 

באופן זה מבקשים הסטודנטים לבחון את התנהלות הצרכן המנוסה מול חוויית קניות שונה ולא-מוכרת: הוא יודע כמה עולה המוצר ומה גודלו, אך אינו יודע דבר מעבר לעובדה שנוצר על-ידי מעצב צעיר.

סטודנטים שהובילו את הפרויקט מראשיתו - טל נחום, ג'ו מם-גרינבאום וגליה חי - סיפרו כי הם נרגשים מההתלהבות בו התקבל וציינו כי "ההזמנה להשתתף בשבוע העיצוב בפריז היא הזדמנות יוצאת דופן לקידום עיצוב ומעצבים ישראלים שצמחו בשנקר, כמו גם להידוק הקשרים עם אקדמיות וגופי עיצוב בינלאומיים".

חנות הפופ-אפ הראשונה של פרויקט "מה בקופסה" שהוקמה בתל-אביב

פרויקט "מה בקופסה" צמח בקורס "עיצוב תחומי", בהנחיית פרופ' דגנית שטרן-שוקן ואורית פרייליך, במסגרתו ביקשו המשתתפים לחשוף באופן ייחודי את מגוון העבודות שיצרו. 

אופי תוכנית הלימודים הייחודית לתואר שני בעיצוב בשנקר מפגישה מעצבים מדיסציפלינות שונות, כך שנוצר מגוון מרתק של מוצרים שיוצבו ב"חנות".

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>