נשארים בבית: הבוגרת והמרצה יעל אוליאל מספרת על המעבר בין סטודנטית לסגל

מה עושים אחרי שמסיימים את לימודים? האם חייבים לעוף רחוק מהקן? המדור "נשארים בבית" מתעדכן עם בוגרים נבחרים מהתכנית ללימודי תואר שני בעיצוב אשר מלמדים בשנקר. דרך ראיון קצר וקולע, נבדוק איך מרגיש המעבר מלהיות סטודנט ללמד אחרים ואיך מרגישים ללמוד וללמד בו זמנית. 

שם: יעל אוליאל

מקצוע: מעצבת מוצר

משרה בשנקר: מרצה במחלקה לעיצוב תכשיטים

היכן למדת את התואר הראשון ולמה בחרת דווקא ללמוד שם?

את התואר הראשון למדתי בבצלאל, במחלקה לצורפות, אביזרים ואופנה. בחרתי להתמחות בתחום האביזרים: תיקים, נעליים, משקפיים ואביזרי במה. בחרתי ללמוד שם כי זאת הייתה האפשרות היחידה ללימודים גבוהים בתחום זה, ( כשהמחלקה בשנקר הוקמה, כבר הייתי מרצה...).

מה הביא אותך לבחור בתואר השני בעיצוב בינתחומי בשנקר?

עשיתי סיבוב על החיים, והרגשתי שהגיע הזמן לעוד סיבוב. חיפשתי מסגרת לימודים מגוונת ועשירה שאינה בהכרח דיסציפלינרית צרה, אלא כזאת שמעודדת מגוון. מכיוון שהייתי מרצה בשנקר זה נראה לי המשך טבעי ונכון.

קורס או חוויה שהשפיעו עלייך במהלך הלימודים:

סדנאת "טמפוס" פרויקט בינלאומי שבו שנקר לקחה חלק. לקורס קראו Design Thinking + Service Design ובמהלכו עבדנו בשיתוף פעולה עם חברות בארץ, בסופו אף זכינו לקורס המשך אצל פרופ' בירגיט מאגר, מחלוצות תחום ה- Service Design בבית-הספר Kisd, בקלן גרמניה.

במה עסק פרויקט הגמר שלך?

הפרויקט כמו התזה, עסקו שניהם בהגדרת תפקידו של התכשיט, התזה הציגה את המחקר התיאורטי שהוצג באופן ויזואלי בספר קונספט, בפרויקט הגמר. התזה בדקה את הגדרתו הרווחת של התכשיט, כקישוט , אל מול הגדרתם של היוצרים והמשתמשים, ואת הרלוונטיות של הגדרה זאת למאה ה-21.

בימים אלו... 

אני מרצה בשנקר בתואר ראשון במחלקה לעיצוב תכשיטים ומנחה פרוייקט גמר. מרצה במכון הטכנולוגי HIT, ובימים אלה, מגישה הצעת תחום, ללימודי דוקטורט בעיצוב תעשייתי בטכניון בנושא עיצוב ואתיקה. במקביל לתחום האקדמי, עוסקת כעצמאית בתחום Design Thinking , בונה קונספט ומלווה עסקי בוטיק בתחומי עיצוב שונים.

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>