מיני-האקתון בהנדסת ווב וענן במחלקה להנדסת תוכנה

קרן יעקב, מרצה בקורס המתקדם והמורכב ביותר מבחינת שילוב השיטות, שפות התכנות והטכנולוגיות ברצף המקצועי של הנדסת ווב וענן במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, העבירה לסטודנטיות ולסטודנטים במחלקה מיני-האקתון בנושא, במסגרת הקורס Distributed Cloud Services, כסיכום ללימוד תכנות בצד השרת ב-Nodejs ועבודה עם מסד נתונים לא רלציוני MongoDB.

הרציונל: לימודי הנדסת תוכנה באופן חווייתי ומעשיר, כשיטה פדגוגית להצלחה הנדסית ומקצועית.

המספרים: 31 סטודנטים, 6 קבוצות, שעתיים וחצי תיכנות, 287 קומיטים לרפוזיטורים המשותפים ו-6 פרוייקטים!

"כשהכנתי השנה את הקורס בגרסתו המקוונת, היה לי חשוב להכניס יותר אלמנטים מהתעשייה: עבודה בצוות, חלוקה למשימות, עבודה תחת לחצי זמן, תיעדוף משימות, וניהול גרסאות." מספר קרן. "כל צוות בחר נושא מתוך רשימה של בעיות יומיומיות, כמו איזון בית-עבודה ועזרה לאנשים עריריים, וקיבל בתחילת ההאקתון מסמך הכולל את תיאור הבעיה, הפונקציונליות הדרושה, מהם האובייקטים במערכת, והעמודים השונים."

"כל משימה כללה את צד השרת ב-Node, מסד נתונים ב-MongoDB, הכולל לפחות 3 collections - פיבלוש API ב-Postman והעלאת השירות ל-Heroku. בצד הלקוח עדיין לא למדנו React ולכן השתמשו בחומר מהקורס הקודם -html, css, javascript, jquery."

"בהאקתון השתמשנו בעזרים כמו Github Classroom - כלי מדהים שעוזר למרצה לנהל משימות תכנות, בקבוצות או ביחידים. ב-Breakout rooms של Zoom - כדי לעבוד בקבוצות וב-Slack בשביל עניינים מנהלתיים."

"המשימה הראשונה של הצוותים הייתה לעבוד על קובץ אחד משותף כדי ללמוד לעשות pull ו-push לרפוזיטורי משותף. המשימה השנייה לפני ההאקתון הייתה לתכנת משימת full stack קטנה ביחד. הגדרתי חלוקת תפקידים מומלצת ורוב הצוותים השתמשו בה: ראש צוות, מתכנת צד שרת, מתכנת צד לקוח, מתכנת פול-סטאק ו-DBA."

"תודה לדוד אביגד, המרצה-שותף-לשעבר, ששימש כמנטור, עבר בין הקבוצות ועזר במה שצריך"

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים