הארץ: תרבות המלחמה בעיצוב הישראלי

יש משהו נאיבי בגרפיקה שמעטרת את הקופסאות של משחקי הלוח "משחק בזק", "3 מלחמות, 3 ניצחונות" או "משחק הניצחון", שיצאו לשוק אחרי מלחמת ששת הימים. לא מדובר רק בסגנון המיושן של תצלומי השחור לבן של יצחק רבין ומשה דיין לצד שיירת טנקים וסמל צה"ל, או באיורים הנאיביים של דוד בן גוריון, לצד דגלי ישראל ומדינות ערב, שמופיעים על האריזות. קשה לדמיין משחק מסוג זה שייצא כיום, שיתאר את מהלכי הקרב של מלחמת הלבנון השנייה, או של מבצעים דוגמת "חומת מגן" ו"עופרת יצוקה". איך הוא ייקרא? אילו דימויים יעטרו את הקופסה? אילו מהלכים ישורטטו בו? ומי יקנה כיום, בעידן המחשב, משחק מלחמה בקופסה, מה גם שכבר אין ניצחונות מפוארים ולעתים המבצעים הצבאיים נמצאים במחלוקת ציבורית.

משחקי לוח שעוסקים במלחמות ישראל בשנים 1948-1973, והאופן שבו הם שיקפו את המקום של צה"ל בחברה הישראלית, יעמדו במרכז דבריו של חוקר התרבות הישראלית ד"ר חיים גרוסמן במושב "עיצוב שדה הקרב" שיפתח את היום השני של הכנס "תמונת ניצחון". הכנס, שיתקיים ביום ראשון ושני בשבוע הבא, במוזיאון תל אביב ובבית אריאלה, ביוזמת פורום שנקר לתרבות וחברה, יעלה לדיון את שאלת המלחמה וייצוגיה בתרבות ובתקשורת הישראלית בקרב אמנים, מעצבים, חוקרי תרבות והציבור הרחב.

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>