סופשנה 2018: בוגרי ביה"ס לאמנות רב-תחומית מסכמים 4 שנות לימוד משמעותיות עם פרויקטי גמר מסקרנים

במהלך השנה האחרונה התמקדו הסטודנטים והסטודנטיות של ביה"ס לאמנות רב-תחומית בעבודה על תערוכת הגמר, חלקם מתוך ניסיון לבנות רצף עבודה שנובע מתהליכי יצירה שעברו במהלך הלימודים, ואחרים דווקא בניסיון לשבור רצף זה. גל וינשטיין, חנה פרוינד-שרתוק ועדי ברנדה, מנחי ואוצרי התערוכה השותפים בתהליכי עבודתם של הסטודנטים, ביקשו לעודד סקרנות ויכולות יצירה תוך הפחתת חששות ורעשי רקע, בד בבד עם הבנה שתערוכת הסיום היא רק נקודה אחת ברצף, חלק מתהליך עבודה ארוך טווח שיימשך גם בעתיד. 

כל הבוגרות והבוגרים המציגים בתערוכה בונים את עבודתם מתוך השאלות והתהיות המעסיקות אותם, שאלות המתעצבות תוך חיכוך ודיאלוג עם חברים ללימודים ועם המורים השונים שנקרו בדרכם לאורך 4 שנות הלימודים. מהלך שלם של התפתחות והבשלה, של עבודה מאומצת, מפוזרת או מרוכזת, מתסכלת ומתגמלת, מתגלם בתערוכת הגמר, שמחייבת את הבוגרות והבוגרים ללמוד למיין ולתמצת, לברור מה ראוי יותר ומה פחות, לדעת לדייק את העבודה, להחליט  מתי לסיים אותה, ולהישאר פתוחים לקבל את ההפתעות הצפויות במהלך ההצבה הסופית. 

סופשנה 2018: אמנות רב-תחומית ››

תוצרי העבודה אינם נותרים בספירה הפרטית, אלא מופיעים במרחב הציבורי בו מתקיים השיח האמנותי. תערוכת הגמר מהווה תחנה ראשונה בכניסה אל מרחב זה, ומבחינה זו מסמנת את סופו של דיאלוג המובנה במערכת שעות, שיעורים, חובות הגשה, הנחייה ותצוגה, ואת תחילתו של שלב בו תכנון מהלכים, משמעת עבודה, התמודדות עם בעיות טכניות ונטילת אחריות אינם יותר נושאי דיון בשיעור או בביקורת עבודות, אלא שגרת עבודתו היומיומית של אמן. 

בראש העמוד: מתוך פרויקט הגמר של חמוטל אתר

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>