מנכ"ל חברת "פרוטרום" לייצור טעמים וריחות התארח במחלקה להנדסת תעשייה וניהול וסיפר על החזון והאסטרטגיה

איך הופכים חזון ואסטרטגיה עסקית למציאות? אורי יהודאי - מנכ"ל חברת "פרוטרום", המפתחת ומייצרת טעמים וריחות - התארח במחלקה להנדסת תעשייה וניהול וסיפר על המהלכים שאפשרו למפעל קטן וצנוע להפוך לתאגיד בינלאומי המגלגל מחזור שנתי של מאות מליוני דולרים?

במסגרת סדרת ההרצאות "ניהול: חשיבה מחוץ לקופסא" סקר יהודאי את הדרך בה הוציא לפועל את החזון והאסטרטגיה של החברה, המבוססת על הידוק קשרים עם הלקוחות ברחבי העולם, הקמת מעבדות מו"פ ומשרדי מכירות קרובים לשווקי היעד, הוזלת מוצרים באמצעות הקמת מותגים פרטיים, גיוון בסל המוצרים ובמאגר הלקוחות, טיפוח המשאב האנושי וכיווני פעולה לטווח הארוך.

ריח של הצלחה: אורי יהודאי עם נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר

"פרוטרום" מפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תמציות טעם וחומרי גלם המשמשים לייצור מזון, משקאות, תמציות טעם וריח, מוצרי פארמה/נוטרה, טיפוח אישי ומוצרים נוספים. יהודאי הצטרף לחברה בשנת 1986, אז עמד מחזור המכירות שלה על כ-4 מיליון דולר, ובשנת 1996 מונה לנשיא ומנהל העסקים הראשי של החברה. בתקופה זאת רשמה החברה גידול עצום ברווחיה, הצטרפה למדד המעו"ף בבורסה וכיום היא נסחרת בשווי 8.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 74% בשנה האחרונה.

בשנת 2005 השלימה החברה גיוס הון ממשקיעים מוסדיים בארץ ובעולם במטרה לממן רכישות אסטרטגיות עתידיות. ב-20 השנים האחרונות ביצעה "פרוטרום" 42 רכישות, מה שמיצב אותה כאחת הגדולות והבולטות בעולם בתחומה והראשונה במערב ובמזרח אירופה.

החברה מעסיקה 3100 עובדים ברחבי העולם, אך לדברי יהודאי היא "רואה עצמה כחברה ישראלית לכל דבר ועניין".

אילוסטרציה בראש העמוד: Mike Behnken, Flickr - ברישיון שיתופי

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>