כלכליסט: אביב גרינברג הופך חומרי ניקוי לאמנות ומפנה זרקור ל"לכלוך" של החברה הישראלית

במיצבים של האמן אביב גרינברג אפשר להבחין כבר מרחוק: הם גדולים מאוד, צבעוניים מאוד ואטרקטיביים מאוד. כשמתקרבים ומגלים שכל הצבע הזה נוצר באמצעות שורות שורות של בקבוקים המכילים בסך הכל חומרי ניקוי, נוצר אפקט של הפתעה, כי זה בערך הדבר האחרון שמצופה ממנו לשמש כחומר גלם של יצירת אמנות.

הרומן של גרינברג (27) עם חומרי ניקוי החל כבר לפני כעשר שנים. “שירתתי בצבא כמפקד בכלא 4”, הוא מספר, “הדבר היחיד שאפשר היה לעשות עם החיילים בין ארבעת הקירות של הכלא הוא מסדרי ניקיון. היינו עושים לפחות שניים כאלה ביום, אבל אף פעם אי אפשר באמת לנקות את המקום הזה. הכל הרגיש תמיד מלוכלך”.

אחרי שחרורו מהצבא התקבל גרינברג לביה"ס לאמנות רב־תחומית בשנקר. כבר בשנה השנייה ללימודיו הציג תערוכת יחיד ובה 14 ציורי דיוקן גדולים, מה שבעצם הוביל אותו לזנוח את הציור ולנסות לעבוד בתלת־ממד. “עסקתי בציורים האלה הרבה בדימוי של שרשרת מסוימת, ובראש ניסיתי כל הזמן להעביר אותה לפורמט תלת־ממדי. קניתי צינורות שקופים חלולים בכמויות מטורפות והתחלתי לשחק עם האופציות שחבויות בחומר הזה. העבודה הראשונה שלי איתם היתה בשתי וערב. אל תוך הצינורות הכנסתי את צבעי האקריליק שאיתם הייתי מצייר ואטמתי אותם, כך שהם הכילו צבע טרי”.

בראש העמוד: מתוך פרויקט הגמר של אביב גרינברג (צילום: אלירן דהן)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>