פורטפוליו: איך מעצבים לעיוורים? אליס אסקוחידו - בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר - חידשה את הברייל

במסגרת פרויקט הגמר המצטיין שלה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, גילתה עליזה אסקוחידו שבדפים המודפסים בכתב ברייל הכל נכתב ברצף: אין ריווח בין כותרת לטקסט רץ, אין בידול טיפוגרפי ביניהם, אין הפרדה בין פרק לפרק או בין כתבה לכתבה, "הכל במטרה להעביר אינפורמציה, בלי שום רגש". התוצאה היא מחקר ופיתוח של שפה טיפוגרפית בכתב ברייל, מתיחת גבולות מעוררת השראה של התקשורת החזותית.

"טיפוגרפיה תמיד משכה אותי, ועניין אותי לעסוק באיך טיפוגרפיה מרגישה", מספרת אסקוחידו לבלוג העיצוב "פורטפוליו": "אנחנו הרי תמיד מתלהבים מטיפוגרפיה, רוב הזמן מחוש הראייה, אז עניין אותי לדעת האם אני יכולה לחוות חוויה כלשהי במישוש טיפוגרפיה ואוטומטית עבר לי בראש כתב הברייל".

כשהחלה לחקור את כתב הברייל, גילתה אסקוחידו כי אין בו כל סממן של עיצוב: "זה הרגיש לי הזוי שיש אוכלוסיה שלמה שלא יכולה לחוות את מה שאנחנו המעצבים עושים, ומכאן הגיע הרעיון". 

בראש העמוד: ספר המחקר של אליס אסקוחידו, בעקבות רזי כתב הברייל (צילום: דדי אליאס)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>