חנוך פיבן מבקר במחלקה לתקשורת חזותית

ביום ראשון ה – 29 למרץ הגיע לשנקר, לביקור בן שבוע, המאייר והקריקטוריסט הבינלאומי חנוך פיבן. פיבן, ישראלי יליד אורוגואי , אחד המאיירים המצליחים בעולם הגיע מברצלונה, בה הוא מתגורר בשנים האחרונות. פיבן אורח המחלקות לתקשורת חזותית ואמנות רב תחומית בשנקר, ובמהלך ביקורו העביר סדנאת אמן לסטודנטים. זאת במסגרת פרויקט סדנאת אמן, השואף להפגיש את הסטודנטים מידי שנה, עם מעצב או מאייר שהינו מאסטר בתחומו. הביקור בחסות מרק וורת' ואגודת ידידי שנקר בבריטניה.

 איציק רנרט, ראש המחלקה לתקשורת חזותית, מוסר כי הבחירה דווקא בפיבן לסדנת האמן השנתית הינה חשובה בעיניו היות ו - "פיבן מציע, מעבר לכישרון ומקוריות נדירים, גם חשיבה אינטואיטיבית ופתוחה. המפגש איתו הוא הזדמנות לסטודנטים, הנדרשים בחלק ניכר מלימודיהם לחשיבה מובנית, ולפתרון בעיות באופן לוגי ואנליטי, לחוות עשייה מתוך חושניות וחומריות, תוך שימוש בדמיון שאינו נענה לחוקים ומופרה מחופש המחשבה".

הסדנא במחלקה לתקשורת חזותית, התקיימה בשתי קבוצות עבודה במשך 3 ימים, והשתתפו בה כל תלמידי שנה ב' מהמסלולים לאיור ועיצוב גרפי. העבודות הוצכגו ונבחנו בהגשה חגיגית ביום חמישי בשעות הבוקר בהשתתפות נציגים מתחום האיור האוצרות והפרסום בארץ.
 חנוך פיבן שעבודותיו התפרסמו במגזינים מובילים ברחבי העולם, הינו בעל יכולת נדירה לחבר בין תפישה גראפית לאיורית. "ההמצאה" של פיבן היא טכניקה ייחודית משלו באמצעותה הוא מצליח לאפיין דמויות בצורה מאד מינימליסטית על ידי שימוש ב"רדי מייד" והופך אותם לחלקים בקומפוזיציה בעלת משמעות חדשה משלה. בשנים האחרונות, מצא פיבן כי הייחודיות שלו הינה אמצעי לסלול דרך לא רק לשערי מגזינים מובילים אלא גם לאותן שבילים נסתרים המובילים לפינות הנשכחות של היצירתיות, שמודחקות בקרב חלק ניכר מהאוכלוסייה, מסיבות אלו ואחרות.

 פיבן: "הייחוד הוא שאם ניתן לאנשים שלא יודעים לצייר עפרונות ונייר, הם יתמלאו חרדה, ובמקרה הטוב יאיירו איש גפרורים, או יחזרו לחוויה שלהם של: " לא יודעים לצייר", כפי שחוו אותה בגיל שמונה, הגיל בו, פחות או יותר, הפסיקו לצייר. אבל אם ניתן להם חפצים ונשנה את ההגדרה של מה זה לצייר, (אפילו לצורך העניין לא נרשה להשתמש בעיפרון (ונגיד להם פשוט לשחק עם החפצים עד שייצא להם משהו מעניין, או אז הם ייכנסו לחוויה חדשה. גילוי זה החזיר אותי לתפקיד המורה ואני נהנה להעביר את הסדנאות לילדים ולמבוגרים שאין להם נגיעה לתחום, ועושה זאת בהנאה רבה ברחבי העולם."

 בניגוד למפגשים עם אנשים מין השורה והעבודה איתם, שגם בהם הוא מוצא אתגר וסיפוק מיוחד, לארץ ולשנקר הוא הגיע לעבוד עם מעצבי ומאיירי העתיד, פיבן: "משחק, ניסוי וטעייה, וניצול המקריות הם כלים ויסודות בכל יצירה אמנותית, לא רק בעבודת רדי-מייד, אלא שבעבודת רדי-מייד נורא קל להצביע על כך. את חווית המשחק והגילוי המקרי, ניישם גם בשנקר. ניתן לסטודנטים כלי נוסף ליצור בו בקלות רבה יחסית, ואת החוויה הם כבר ייקחו אחר כך למקום ולצורת היצירה והביטוי שמתאימה להם, שכן בסדנא משתתפים גם מאיירים וגם מעצבים , וכולם כבר בעלי בסיס והשכלה בנושאים כמו קומפוזיציה, צבע וסגנון. ברור שהעבודה איתם תהיה שונה מהעבודה עם אנשים חסרי נסיון, ויש להניח שגם התוצרים."

www.illoz.com/piven
www.drawger.com/piven

מתעניינים בלימודים? השאירו פרטים