עדי אהרוניאן
אורן אליאס
הנחייה: רואי זרחיה
בינה מלאכותית הופכת במהירות לגורם משמעותי בהשכלה הגבוהה ומעוררת דיון מחודש אודות פרקטיקות הוראה מסורתיות. במחקר שנערך בשנה האחרונה, נבחן הקשר בין שימוש בכלי AI לבין הישגים אקדמיים והתנהגויות למידה בקורס א-סינכרוני. הסטודנטים חולקו באקראי לשתי קבוצות – עם וללא גישה לכלי AI – ונבדקו ציוניהם, דפוסי המעורבות והשימוש בחומרי הקורס. הממצאים מעלים כי לא נמצא הבדל מובהק בציונים בין הקבוצות, אך כן זוהה קשר ברור בין מעורבות פעילה במהלך הקורס לבין הצלחה. מסקנות אלו מדגישות את חשיבות ההתנהגות הלימודית על פני השימוש בטכנולוגיה עצמה.