ידיעות אחרונות: מפתח החלליות שהלך לשחק עם רובוטים מספר על המצאת צעצועים לרגל ביקורו בכנס הבינלאומי From Rags To Apps

המשחק האהוב ביותר על אנדרס גרזה (39) בילדותו היה הרובוט"אומניבוט", של חברת הצעצועים היפנית"טומי". "אהבתי שאפשר לגרום לו ללכת מחדר לחדר, להעיר אותי בבוקר, להביא לי את ארוחת הבוקר. זו הייתה אחת החוויות המעצימות של ילדותי", הוא מסביר. גרזה המיר קריירה במעבדות נאס"א לטובת עולם הצעצועים. היום אחראי גרזה על החטיבה המתקדמת ביותר בתכנות רובוטי־משחק, חטיבת "מכאנו" בחברת "ספינמסטר" - חברת הצעצועים הרביעית בגודלה בעולם.

גרזה נחשב לגאון צעצועים בתחומו, שהצעצועים תכ­נן ב"הסברו", "מאטל" וב"ספינמאסטר" זכו לשורה של פרסים, וגם הוא עצמו זכה יותר מפעם אחת בתואר "ממציא השנה" בזכות פיתוחיו. גרזה תכנן 14 רובוטים במסגרת החטיבה ומספר דומה בדרך. לפגישה שלנו הוא מביא "רובוט עכביש", שיודע להתיז מים על הילדים. אחר יכול לשחק איתך טריוויה, לשוחח, לחקות את תנועותיך, לנגן בפסנתר ואפילו אוצר בזיכרונו למעלה מ-5,000 משפטים, הכל בתשע שפות.

השבוע הגיע לביקור בישראל, כדי להרצות במסגרת כנס הצעצועים בשנקר From Rags To Apps, המאיר את ­השורשים הרעיוניים, החזון ותהליכי הפיתוח והעיצוב המובילים ליצירת צעצועים חדשים. נפגשנו איתו לראיון על רובוטים, תכנון ועיצוב משחקים, אחרי לילה נטול שינה שארבע שעות ממנו הקדיש להר­כבת חמישה רובוטים "כוכבים" שתכנן, שנכחו גם הם בפגישה. 

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>