Xnet: מה הסוד של מוג'י? ראיון בלעדי עם סאטושי יאסוי, ארט-דיירקטור בכיר בענקית העיצוב היפנית

בשנקר לא זוכרים ביקוש כזה: מחוץ לאודיטוריום בפקולטה לעיצוב עמדו השבוע עשרות צעירים שלא הצליחו להשתחל מעבר לדלת, כשבפנים עמדה להתחיל הרצאתו של סאטושי יאסוי (Satoshi Yasui), מבכירי המעצבים של רשת העיצוב והאופנה הנחשבת מוג'י (Muji). 

בראיון בלעדי לערוץ העיצוב של Xnet, שהתקיים השבוע במהלך הסדנה, שאלנו את יאסוי מהו המסר העיקרי שהוא מבקש להעביר לסטודנטים. "להימנע מעיצוב יתר", הוא צוחק, "ולהיות כנים".

"בעיניי, ערכים חשובים שמוג'י מקדמת מבחינה עיצובית הם פשטות וטבעיות"', אומר יאסוי ומוסיף כי "הכי חשוב - המהות של הדבר - היא השאלה 'האם אתה באמת צריך את זה?' האופנה לא חשובה. האם זה דבר שבאמת זקוקים לו? מלת המפתח היא הסתפקות, לא העדפה".

בחברה עובדים רק מעצבים ואנשי מינהל. אין לה מפעל, מכונות ופועלים. הייצור נעשה אצל יצרנים קטנים שאיתם משתפים פעולה. אם ההתחלה הייתה עם 40 פריטים. כיום יש כ-7,000 – כולל בית שלם מעץ, שנקרא "Muji house", ואפשר לקנות אותו קומפלט - כולל כל הרהיטים.

בראש העמוד: ערכת סכו"ם שעיצב למוג'י ג'ספר מוריסון (צילום: באדיבות Muji)

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>