גלריה, הארץ: חולצה של השובה הישראלית - ראיון עם רות אדלר על המותג המיתולוגי "ליפטי"

התגובה השכיחה ביותר שמניב הדפדוף בספר ״ישראל על פי ליפטי״ - ״היתה לי חולצה כזאת״ - משקפת את החוויה הנוסטלגית, הרומנטית, שמעניק הספר. היא מאפיינת בעיקר אנשים שבשנות ה–80 וה–90 היו מבוגרים מספיק בשביל ללבוש את חולצות הטי של המותג, שכבש את ישראל בשנים ההן.

"עיצובי 3 החולצות הראשונות לא מופיעים בספר כי לא שמרתי אותם", מספרת רות אדלר - בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל ומי שפיתחה את המותג "ליפטי" - ומוסיפה כי "לא חשבתי שארצה להסתכל על זה אחר כך. חשבתי בהתחלה - מי יקנה את זה? למי אני עושה את זה?".

כ-100 דגמים עיצבה אדלר לחולצות שהפכו ללהיט, עד שהחליטה להפסיק עם המותג. על הצבעוניות הייחודית שאפיינה את עבודתה, היא מספרת כי הסיבה לה פרוזאית למדי: ״הדפסנו את כל החולצות בדפוס משי ובהתחלה יכולנו להשתמש רק בארבעה צבעים".

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>