הפקולטה לעיצוב ע"ש עזריאלי

העיצוב נוכח בכל מקום ובכל היבט של מציאות חיינו: ברחוב, בבית, בלבוש, בשוק, באיצטדיון ואפילו בדמיון. עיצוב מבטא גם ארגון של סביבה, כמו גם חדשנות והעמדת אלטרנטיבה, קריאת תיגר על הקונבנציונלי, מהפכנות ושינוי המצב הקיים. 

כדי שמעצב יוכל לממש את תפקידו בעידן של טכנולוגיות מתחדשות ושל צרכי תקשורת המעמידים דרישות משתנות, עליו להיות יוצר רבגוני, מיומן, גמיש ובעל ראייה אסטרטגית; אדם המסוגל ליכולת חיזוי ותגובה למצבים מורכבים, המאופיין בפתיחות וברגישות לשינויים תרבותיים וחברתיים, למעבר מתמונת המקרו לפרטי המיקרו. למעצב שמור תפקיד של חוקר המזהה ופותר בעיות בתחומי העיצוב. 

הפקולטה לעיצוב בשנקר מהווה מרכז לימודי ייחודי העוסק בקידום העיצוב והאמנות בשרות החברה; מרכז אקדמי מעודכן במגמות העכשוויות, המאופיין בשילוב ובשיתוף פעולה עם גורמי חוץ בתחומי התעשייה, הסביבה והתרבות בישראל, כמו גם עם מחלקות ההנדסה בפקולטה האחות במכללה. 

מתוך התפיסה שמעצב טוב  אינו יכול להסתגר בגבולות דיסציפלינה אחת, נבנה בשנקר מרקם פעילות חוצה-תחומים המאפשר שיח, דיון ועשייה מגוונים, המאפשרים להרחיב את פוטנציאל הלמידה של הסטודנטים מעבר להוראה המחלקתית.

תפקידה האקדמי של הפקולטה מתאפיין במימוש פוטנציאל קידום הידע והפעילות המעשית בתחומי מחקר העיצוב. לפיכך שיתוף הפעולה בין המחלקות, הפרויקטים הבינלאומיים, השותפויות עם מפעלי תעשייה ויוזמות חברתיות/מוסדיות/סביבתיות נערכים כולם במטרה לתרום לקידום הידע, התיאוריה והפעילות המעשית בתחומים המקצועיים השונים. 

בנוסף לתחומי הידע הספציפיים ברמת המחלקה, שותפות כל מחלקות הפקולטה לעיצוב לעניין במחקר, בהבנת העיצוב כנושא רוחבי ומשותף, ובקידום ההשכלה בתחום העיצוב. לפיכך, מחקרים בתחום העיצוב והחינוך לתחום מהווים נושא התעניינות ופעילות משותפת.

תחת הפקולטה פועלות המחלקות לעיצוב אופנה, עיצוב טקסטיל, עיצוב פנים מבנה וסביבה, עיצוב תכשיטים, עיצוב תעשייתי ותקשורת חזותית, יחד איתם גם המחלקה הצעירה לאמנות רב-תחומית. בתוך כך, מציעה הפקולטה תכנית ייחודית לתואר שני בעיצוב המאפשרת מסלול לימודים עם ובלי תזה בעיצוב אופנה, טקסטיל, תכשיטים ואביזרים. 

כל אחת מהמחלקות בפקולטה תורמת בדרכה להעשרת תכנית הלימודים בקורסים עיוניים כמו פילוסופיה, היסטוריה ותיאוריה של האמנות, ספרות, מדעי החברה ומדעי הטבע. כל אחת מהן מפרה את האחרות בתחומי ההתמחות הייחודיים לה, תוך פיתוח מאגרי מידע משותפים ועצמאיים בעלי זהות מובחנת. יחד הן מקנות לסטודנטים ידע ומיומנות מקצועית בדרך לשיפור איכות החיים, להגברת יעילות הפעילות של האדם, וליצירת סביבות מחיה נעימות, נוחות, ידידותיות, תרבותיות, אסתטיות, יעילות ונטולות סיכונים.