פעולותנועה 2: סטודנטים לתואר שני בעיצוב יציגו תהליכי לימוד, מחקר ויצירה במסגרת אירועי הסופשנה

16/7/15 20:00 - 31/7/15 13:00 מתחם תואר שני, אנה פרנק 12

ממחקר לעשייה, מרעיון לחומר: סטודנטים לתואר שני בעיצוב יציגו תהליכי עבודה בדרך לפרויקטי הגמר שלהם, יחד עם עבודות שיצרו במהלך שנת הלימודים. התערוכה, שתתקיים במסגרת אירועי הסופשנה של הפקולטה לעיצוב ע"ש עזריאלי, תאפשר להתרשם מתהליכי המחקר שלהם - בדרך לעיצוב ועבור עיצוב - המכוננים ומנחים את עשייתם התיאורטית והמעשית.

בתכנית לתואר שני בעיצוב, פוגשים הסטודנטים במושגים הממקמים את פעולות העיצוב בתוך שדה מורחב של התייחסויות: עיצוב אינו נתפס רק כתלוי חפץ, או מערך חזותי; הוא יכול להתייחס לכל חוויה של האדם בתוך סביבה נתונה - הוא יכול להתייחס לשירות, ליחסים קהילתיים, והוא יכול אפילו לכונן מכשירי חשיבה - מתודולוגיה. חלק ניכר מהרחבת דרכי החשיבה אודות העיצוב - בין אם היא יישומית או עיונית - כרוך בהתמקדות בתהליכים ופחות במוצרים. ברוח זאת, המוצגים בתערוכה משקפים חתך רוחב בגוף תהליכי המחקר, בו מילות המפתח הן "גוף", "תהליך" ו"מחקר".

במובן עמוק, החפץ המעוצב הוא הרחבה של הגוף, שמעמיקה ומעשירה את פועלו ואת השפעתו על כל הסובב אותו ומתווכת את יחסיו עם הסביבה, עם הזולת ועם עצמו. זהו אחד המאפיינים העיקריים שמבחינים בין האדם לשאר היצורים החיים ומכוננים את המצב האנושי. החשיבה על הגוף ועל מה שבינו לחפץ ולסביבה, אם כן, חייבת לעמוד ביסודו של מחקר עיצובי. 

אנו עדים כיום לפריחה - ואולי גם לאינפלציה - בשימוש במושג "מחקר" ביחס לעיצוב ולאמנות. אולם, בבואנו להגדיר מהו מחקר בעיצוב, מסתבר שהתשובות אינן פשוטות או ברורות מאליהן ושומה עלינו להתחקות אחריהם באופן עיוני ומעשי במהלך לימודי התואר השני. התכנית בשנקר מתייחדת בכך שהיא מציעה מסלול של מחקר עיוני בעיצוב בנוסף לעבודה מעשית - מסלול שעיקרו כתיבת תזה מחקרית. 

בחלקה הראשון של התערוכה יספרו הסטודנטים על מושאי המחקר של עבודות התזה שלהם ועל המתודולוגיות המחקריות בהן נקטו. בחלקה השני, יושם דגש על החיבור בין תיאוריה ובין עיצוב יישומי, קשר שהוא בנשמת אפה של התכנית.

מתעניינים/ות בלימודים בשנקר?

התקשרו עכשיו למרכז המידע והרישום 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

התקשרו אלינו 1-800-55-1111, או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>